معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه از تلاش  دستگاه قضا برای تسهیل کسب و کار از طریق شناسایی قوانین مزاحم در این‌حوزه خبر داد.
معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه از تلاش  دستگاه قضا برای تسهیل کسب و کار از طریق شناسایی قوانین مزاحم در این‌حوزه خبر داد.
کد خبر: ۱۴۵۵۸۲۲
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان بهزاد پورسید معاون حقوقی و امورمجلس قوه قضاییه  در همایش تاثیر متقابل حقوق بین الملل و حقوق داخلی در توسعه قوانین  در گرگان این خبر را اعلام کرد و گفت: باید قوانینی که مجلس  برای تسهیل فضای کسب و کار و مهیا کردن زمینه های تولید تصویب کرده است شناسایی شود  و در این بخش اقدامات خوبی در قوه قضاییه انجام شده است .
پورسید افزود:بخش هایی از قوانین مزاحم کسب و کار در قوه قضاییه و بخش هایی هم توسط خود دولت شناسایی شده است تا در تعامل بین دولت و قوه قضاییه بتوانیم برای اصلاح این قوانین با ارائه آن به مجلس تلاش کنیم.
وی گفت: تلاش ما در قوه قضاییه این است که تا جایی که امکان دارد تسهیل کسب و کار داشته باشیم و پرونده های قضایی و حقوقی مانع از تولید و کسب و کار نشود

معاون‌حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه همچنین از تدوین‌ پیش نویس مبارزه با تروریسم خبر داد و
با اشاره با جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه گفت: گستردگی جنایات رژیم اشغالگر  صهیونیستی به حدی است  که در سطح جهانی هم دنیا فهمیده است که این اقدامات با قواعد حقوق بین المللی هیچ انطباقی ندارد.
وی افزود:   در قوه قضاییه  در تعامل با دولت در حال بررسی این هستیم که چه اقدام‌حقوقی می توانیم علیه اسرائیل انجام دهیم .
وی افزود: همزمان با این تعامل در حال تدوین برخی پیش نویس ها مانند پیش نویس مبارزه با تروریسم هستیم  که در صورت تصویب در مجلس، می تواند  بخشی از خلا های قانونی ما را  برطرف کند و برخی از اقدامات دولت را می تواند علیه رژیم جعلی اسرائیل ساماندهی کند.
ور در ادامه این‌همایش گفت: در نظام حقوقی داخلی کشور و در ارتباطات بین المللی نیازمند  توجه به اسناد و مصوبات بین المللی به ویژه  اسناد مصوب سازمان ملل هستیم و  برگزاری این همایش از نظر علمی گام مقدماتی خوبی هست برای این که بتوانیم  حرکت حقوقی خود را به سمت نیازهای داخلی با توجه به اسناد بین المللی پیش ببریم و علاوه بر این  بتوانیم  دانش حقوقی داخلی کشور را  در بخش بین الملل ارائه کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها